<
Utrudnień w ruchu ciąg dalszy
Dzisiaj odbyła się konferencja prasowa prezydenta Warszawy Rafała Trzaskowskiego oraz Artura Stankiewicza – dyrektora kontraktu z Tramwajów Warszawskich. Tematem przewodnim była budowa tramwajów do Wilanowa i związane z nimi utrudnienia.
Co zmieni się w organizacji ruchu?
„11 lutego zamknięta została jedna jezdnia na ul. Sobieskiego i al. Rzeczpospolitej. Wytyczanie ruchu powinno zakończyć się 19 lutego. Główne skrzyżowania będą przejezdne, jednak w trakcie postępu prac tymczasowo będą wyłączane inne drogi – skrzyżowanie z ul. van Beethovena i Sejmu Czteroletniego, częściowo utrudniony będzie dostęp do ul. Truskawieckiej.” – informuje Urząd Miasta.
Rafał Trzaskowski podczas konferencji prasowej stwierdził, że „Wkraczamy w najtrudniejszy etap budowy. Chcemy jasno o tym mieszkańców poinformować i uczulić ich na to, jak ta budowa będzie wyglądała i jakie rozwiązania przygotowaliśmy na ten czas”.
Efekt zmian widać gołym okiem, bowiem ze względu na przebudowę skomplikowanych podziemnych instalacji obszar robót wydłużył się z 2,5 do 7,5 km. Modernizacja przebiega na całej długości trasy – od ul. Puławskiej na Mokotowie przez ul. Sobieskiego i aleję Rzeczypospolitej do ul. Branickiego w Wilanowie. Wiąże się to z utrudnieniami.
„Priorytet zyskał transport publiczny. Autobusy jadące z Wilanowa do centrum korzystają z nowo wytyczanego buspasa o długości blisko 5 km. Od 13 lutego nowe połączenie do metra linii M1 zapewniają autobusy linii 217 na wydłużonej trasie. Z przystanku przy al. Rzeczypospolitej i ul. Branickiego będzie można dojechać do stacji Imielin autobusami trzech linii – 217, 263 i 319 (w porannym szczycie co 4-5 minut). Zmieni się końcowy odcinek linii 172 – autobusy dojadą do pętli Stegny (a nie Sadyba).” – informuje Urząd Miasta Warszawy.
Prezydent Trzaskowski podkreślił, że wzdłuż budowy można swobodnie poruszać się pieszo, ruch rowerowy powinien odbywać się stroną zachodnią, tuż obok ruchu drogowego. A Artur Stankiewicz dodał, że obecnie przy inwestycji pracuje około 250 pracowników, w docelowym okresie będzie to ponad pół tysiąca. „Mamy też około 120 maszyn budowlanych – koparek, maszyn do rozbierania nawierzchni, wywrotek, które w miarę postępu prac będą sukcesywnie zwiększane” – mówił.
Ile potrwają te utrudnienia? Nawet kilka miesięcy, sama przebudowa magistrali ciepłowniczej będzie realizowana w okresie czerwiec-sierpień.
Jakie są cele przebudowy?
Oprócz obszernej liczby utrudnień ważną informacją są planowane efekty przebudowy. Rafał Trzaskowski poinformował, że „Za nieco ponad rok z tego miejsca będzie można w 25 minut dojechać nową linią tramwajową do centrum. To spektakularna i bardzo ważna dla nas inwestycja. Chyba nigdy nikt nie wykonywał takiej inwestycji tak szybko”.
>